Greenstep 15 aastat – teekond väikesest pereettevõttest rahvusvaheliseks kontserniks

Greenstep saab sel aastal 15-aastaseks! Tule meiega rännakule ettevõtte erinevatesse etappidesse – esimestest sammudest kõige olulisemate verstapostideni. Samuti saame lugeda Greenstepi asutaja Tore Teiri mõtteid ettevõtte algusaegadest ja kasvuloost, aga ka mõne töötaja mälestusi, kes on olnud kaasatud alates Greenstepi algusaastatest.
Lugu algab 2010. aastal
Greenstep asutati 2010. aasta jaanuaris visiooniga pakkuda VKEdele finantsjuhtimist suurettevõtete tasandil. Esimese kontori rajamine Espoosse algas siis, kui mitu klienti oli juba kogunenud. Aasta jooksul kasvas Greenstep kiiresti: meeskonnaga liitusid esimesed finantsjuhid, finants- ja palgaarvestuskonsultandid ning väike, kuid ambitsioonikas ettevõte astus oma esimesed sammud millegi suurema suunas.
Millised hetked on Greenstepi teekonnal kõige eredamalt meelde jäänud? Küsisime asutajalt Tore Teirilt tema mõtteid ettevõtte algusaegade ja olulisemate verstapostide kohta.
Kui te 15 aastat tagasi Greenstepi asutasite, kas teie nägemus oli, et ühel päeval on Greenstep kasvanud oma praegustesse mõõtmetesse ehk 800 töötajaga rahvusvaheliseks ettevõtteks, mis toimib ühtse kontaktpunktina, et toetada meie klientide kasvu ja arengut? Millised eesmärgid teil olid?
"Greenstepi eesmärk on algusest peale olnud teha võimalikult palju head. Meie plaan ei olnud 2025. aastal olla 800 töötajaga ettevõte, aga kui saad võimaluse töötada toredate inimestega, saad ka häid tulemusi."
Kas võiksite meile rääkida midagi oma varajastest õnnestumistest, kuidas alustasite?
"Algusaegadel õnnestus meil olemasoleva võrgustiku kaudu saada mõned suured kliendid. See oli meile kasvuteel oluliselt abiks. Varem töötasin Nokias ja seal loodud võrgustiku abil õnnestus meil oma meeskonda värvata ka teisi eksperte."
Greenstep on algusest peale stabiilselt ja kasumlikult kasvanud. Mis on selle võimalikuks teinud?
"Minu hinnangul on Greenstepi kasv suuresti sündinud soovist aidata oma kliente ning samal ajal oleme suutnud inspireerida parimaid inimesi oma meeskonnaga liituma. Minu hinnangul on suur tähtsus olnud ka meie väärtustel. On oluline, et inimesed oleksid oma töökeskkonnas rahul, siis on nad motiveeritud ka pakkuma parimat võimalikku teenust."
Milliseid sündmusi peate Greenstepi ajaloos kõige olulisemateks?
"Oleme alati tegutsenud julgelt. Oleme haaranud kinni uutest võimalustest, laiendanud oma teenuste portfelli ja isegi alustanud äritegevust mitmes erinevas riigis. Kõik see nõuab julgust, sihikindlust, riske ja usku tulevikku. See kõik on see, mis meil on Greenstepis alati olemas olnud ja mul on selle üle väga hea meel! Oleme jätkuvalt agiilsed, uudishimulikud ja julgeme aeg-ajalt hüpata tundmatusse!"

Küsisime ka mõnelt töötajalt, kes on Greenstepiga seotud olnud alates algusaastatest, nende mälestuste kohta Greenstepis töötamisest:
Juho Pietilänaho, Greenstepi partner alates 2010. aastast:
"Greenstepis oleme alati väärtustanud pikaajalisi partnerlussuhteid klientidega. Mäletan hästi, kui läksime 2011. aasta kevadel ühe potentsiaalse kliendiga kohtuma: ta oli juba kõigile koosolekuruumis viibijatele tassi musta kohvi valanud! Ma polnud enne seda kohtumist ühtegi tassi kohvi oma elu jooksu joonud, kuid kohtumise lõpuks oli mu kohvitass tühi. Saime uue kliendi, keda olen nüüdseks abistanud juba 14 aastat."

Taru Laukkanen, Greenstepi personali- ja kultuurijuht alates 2013. aastast:
"On olnud tore olla osa Greenstepi kasvuloost juba varakult. Üheskoos oleme võimalikuks teinud ettevõtte kasvu, ehitades süstemaatiliselt üles oma kultuuri ja arendades tegevusmudeleid, mis vastavad meie kasvuvajadustele. Sellel teekonnal on nii palju toredaid mälestusi, et on raske valida parimaid, mida jagada.
Esimene mälestus on seotud värbamisega, mis on olnud meie kasvu eelduseks läbi aastate. Aasta oli 2017, Soome iseseisvuse 100. aastapäev, mistõttu käivitasime selle auks kampaania "100 töökohta, 100 000 eurot heategevuseks". Meie teenuste valik laienes ja teadsime, et vajame palju uusi töötajaid. Seetõttu lubasime annetada heategevuseks 1000 € iga uue töötaja eest, kelle palkasime ja seda kuni oleme annetanud 100 000 € ehk tööle võtnud 100 uut töötajat. Uued Greenstepperid said hääletada, millisele organisatsioonile annetus tehakse. Tore oli eesmärgini jõuda ja Soome 100. aastapäeva annetusega austada.
Teine mälestus puudutab sisekommunikatsiooni. Meie esimene sisekommunikatsiooni vahend oli igakuine uudiskiri, mida mul oli au välja anda kaks aastat – see tähendab e-posti teel levitatavat ajakirja ettevõtte uudistest ja päevakajalistest sündmustest. Sellest ajast alates on meie sisekommunikatsiooni tööriistad muidugi arenenud ja tänaseks on meil kogu ettevõtte jaoks sisemine suhtluskeskkond ning igal teisel reedel virtuaalne infokoosolek, kuid kuidagi on see igakuine väljaanne jäänud suurepäraseks mälestuseks minu karjääri algusaastatest Greenstepis. Selle kirjutamine oli lõbus ja teistsugune viis jagada teavet ka nende Greenstepi töötajatega, kes töötavad peamiselt kliendi juures kohapeal."

Eeva Rautio, Greenstepi raamatupidamise juht, ettevõttes alates 2013. aastast:
"Kandideerisin Greenstepi 12 aastat tagasi, sest teadsin, et mu endine juht juba töötab siin. Tahtsin taas tema meeskonda kuuluda. Teadsin juba töövestlusel, et Greenstep on minu jaoks õige koht. Alustasin tööd 2013. aasta veebruaris, seda samal päeval koos Taru Laukkaneniga (personali- ja kultuurijuht), kellega oleme kõik need aastad koos töötanud. Tema juhtis sisemist personalimeeskonda ja mina sisemist finantshaldust.
Kui alustasime, oli Greensteppereid kokku 40, 30 neist Espoos. Kontor ei olnud just kõige glamuursem, kuid atmosfäär oli super. Kogukonnavaim on alati olnud soe ja kontorisse on tore tulla. Tugev do it yourself vaimsus lisas igapäeva rutiini lõbusamat meeleolu ja oli eriti tuntav siis, kui korraldasime tiimiüritusi ning väljasõite välismaale.
2013. aastal Kopenhaageni reisil tundus jalutuskäik restoranist hotelli liiga pikk, nii et võtsime ette rikšasõitu lõbusate kohalikega. Ühe rikša rehv purunes, kuid kõik leidsid situatsioonis palju nalja.
Iga-aastase vähipeo jaoks osteti telk, mis pandi üles Teiride õuel. Tore isiklikult suitsutas kogu seltskonnale kala. Aastad möödusid ja telgi suurus ainult kasvas, kuid olime endiselt teretulnud. Kord ostsime koos Taruga jõulueelseks peoks hunniku šokolaadist jõuluvanasid, et neid Greenstepi Oscari-peol jagada. Igal aastal oli meie ülesanne välja mõelda lõbusaid tegevusi ja Greenstepperitele tundusid need alati meeldivat. Olen alati tundnud end osana Greenstepi perekonnast."
Järgmisena hüppame ajas tagasi meie kasvuteekonna erinevatesse etappidesse.
2011–2012: teadlikkuse suurendamine
Tugevad võrgustikud lõid hea aluse algusfaasiks, kuid teadlikkuse suurendamine nõudis meilt ka aktiivset PR-tööd. Nagu ütles üks kohalik ajaleht (Turun Sanomat 13. juuli 2011):
"(Tore) Teiril on 20-aastane kogemus juhtivatel ametikohtadel erinevate ettevõtete finants- ja raamatupidamisosakondades, sealhulgas Nokias. Nendel ametikohtadel on ta olnud seotud mitmete idufirmadega. Sellest tekkis soov aidata ettevõtetel luua nö finantsjuhtimise infrastruktuur, et juhtkond saaks keskenduda oma põhitegevusele."
Pärast Espoo kontori loomist laienesime kiiresti. Avasime uued kontorid Turus ja Oulus ning samal ajal laiendasime oma teenuseid – skaleeritavad back office teenused fondidele tõid uusi võimalusi ja kliendisuhteid. 2012. aasta lõpuks oli Greenstepil juba üle 100 kliendi ja kasv oli jõudsalt käima läinud.

2013–2014: heaolu ja heategevus koos
Greenstepis ei piirdu soov teha head ainult klienditööga – 2013. aastal käivitasime esimese töötajate heaolu väljakutse, millest on saanud iga-aastane traditsioon. Idee oli lihtne, kuid tõhus viis ühendada liikumine ja heategevus: töötajad koguvad raha heategevuseks ja seda töönädala jooksul kõndides või jalgrattaga sõites. Inimene, kes kogub kõige rohkem kilomeetreid või samme, saab otsustada kuhu annetus suunatakse.
Meie kasv jätkus kiires tempos ka äripoolel. Värbasime oma klientide toetamiseks esimesed personalikonsultandid ning avasime uued kontorid Tamperes ja Vaasas, mis tugevdas veelgi meie kohalikku turuasetust.

2015: meie kasvuretsept tundus hästi toimivat – terve meeskond, rahulolevad kliendid
"Hoolitsege hästi oma meeskonna eest ja nemad hoolitsevad hästi klientide eest."
See idee juhtis meid algusest peale – ja see tõesti töötas. Meie kliendid soovitasid meie teenuseid oma võrgustikele ja soovituste jõud oli käegakatsutav: kuni 70% meie uutest klientidest tuli just soovituste kaudu.
Kasvades laienes kiiresti ka meie meeskond ja järsku oli meid 100. Tähistasime seda olulist verstaposti, viies kogu meeskonna Budapesti – see oli unustamatu reis, mis kroonis Greenstepi esimest viit aastat!
2016: meeskonnavaim kasvab kolleegide tundmaõppimisega
Meie tegevuse keskmes oli jätkuvalt meie töötajate heaolu ning panustasime sellesse ka meeskonnavaimu tugevdavate üritustega. Traditsiooniline vähipidu Tore ja Michaela koduõuel oli väga oodatud pidu, kus kogu meeskond sai lõõgastuda ja üksteist veelgi paremini tundma õppida.
Samal ajal jätkas meie ettevõte kasvu – töötajate arvu kasvades oli aeg viia mitu meie kontorit suurematesse ruumidesse, et pakkuda meie meeskonnale ja klientidele veelgi paremat keskkonda.

2017: kasv koos klientidega
Meie kliendid kasvasid kiiresti ja meie kasvasime koos nendega. Avasime uue kontori Jyväskyläs ja astusime järgmise sammu, tehes koostööd Netsuite ERP süsteemiga. See oli märkimisväärne samm veelgi terviklikumate teenuste pakkumise suunas. Samal ajal investeerisime ka enda arengusse: asutasime tütarettevõtte, mille kaudu hakkasime arendama oma SaaS-tooteid. Esimene neist oli Bezala, kulu- ja lähetuskulude rakendus, mis muutis meie klientide igapäevaelu veelgi sujuvamaks ja tugevdas Greenstepi positsiooni digitaalses transformatsioonis.
2018: teenuste valik laieneb BI analüütikaga
Jätkasime kvalifitseeritud töötajate värbamist ja 2018. aasta lõpus oli meid 200. Käivitasime uue teenuse BI-analüütika valdkonnas, pakkudes oma klientidele BI-platvormide rakendamist ja arendamist.
Greenstepi iga-aastane, juba traditsiooniks saanud perereis, viis meid seekord Riiga. Reis sisaldas ka heategevusüritust Jūrmala imelisel liivarannal, kus kogusime kokku suures koguses prügi.
Meie jalgrattasõidu harrastajad tegid ringi ümber Vetterni järve ja korraldasime ka suusareisi Åre'sse. Siis otsustasime, et ühel päeval avame ka kontori ka Rootsis!

2019: esimene samm rahvusvahelistumisel
2019. aastal laadisime kaubiku mööblit täis ja sõitsime Tallinnasse, et avada seal uus kontor. Leidsime Tallinnasse kiiresti ka uued kolleegid. Samal ajal käivitasime uue etapi oma pädevuse arendamises: sündis Greenstepi akadeemia. Koolituste ja kursuste kaudu tugevdame pidevalt nii oma klientide kui ka oma töötajate oskusi, et jääda oma valdkonnas teerajajaks. Aasta tähistas ka esimest sammu jätkusuutlikuma tuleviku suunas: palkasime jätkusuutlikkuse eksperdi, kes asus välja töötama meie süsteemset jätkusuutlikkuse strateegiat.
Kõik need saavutused väärisid korralikku tähistamist ja nii sõitsime koos 150 kolleegiga Tallinnasse, et tähistada kasvu, koostööd ja ühiseid unistusi!

2020: pärast koroonaviiruse pandeemia algust läksime üle kaugtööle ja vaatamata keerulistele aegadele suutsime jätkata kasumlikku kasvu
Greenstep sai 10-aastaseks ja me tähistasime seda oma töötajate premeerimisega. Kõik meie 300 töötajat said 1000 eurot iga Greenstepis töötatud aasta eest.
Alates märtsist läks kogu ettevõte koroonaviiruse pandeemia tõttu üle kaugtööle. Meie personalimeeskond hoolitses meie eest hästi – nad saatsid meile koju monitorid, et tööd lihtsamaks muuta, spetsiaalse kohvi puhkepausideks ja palju muid väikseid üllatusi, mis lõi meeskonnatunde ka kaugtöö tegemise vältel.
Laienesime Rootsi Norrköpingisse ja lõime ka oma ühinemiste ja ülevõtmiste meeskonna, mis suutis esimesel aastal teha kolm suurt ülevõtmist!
2021: kõigile töötajatele "Together boonus"
Avasime kontori Stockholmis ja kolm uut kontorit Soomes: Mariehamnis, Lahtis ja Vantaas. Lisaks Greenstepi sisemisele jätkusuutlikkuse tööle moodustasime Jätkusuutlikkuse teenused meeskonna ka oma klientidele. Avaldasime 2021. aasta kevadel ka oma esimese jätkusuutlikkuse aruande (aastast 2020).
Lisaks otsustasime igal aastal jagada 10% oma iga-aastasest kasumist kõigile töötajatele ning investeerida järgmise viie aasta jooksul 10% kasumist taastuvenergiasse. Esimeseks investeeringuobjektiks valiti Ahvenamaa Panga tuuleenergia eriinvesteerimisfond.

2022: koos suudame kõike!
2022. aasta oli täis ambitsioonikaid eesmärke – ja eelkõige nende saavutamist. Rajasime Põhjamaades mitu uut kontorit ja värbasime 200 uut Greenstepi töötajat. Kõik see saavutati juba sama varem töötanud retseptiga: kui meie hoolitseme oma meeskonna eest, hoolitsevad nemad ka meie klientide eest. Rahulolevad kliendid soovitavad meid ja nii jätkasime koos kasvamist!
Meie teenuste valik laienes õigus- ja maksuteenuste kaasamisega, pakkudes klientidele terviklikumat tuge erinevates ärivaldkondades.
Jätkusuutlikkus tõusis taas kesksele kohale ja seekord andsime olulise lubaduse: Greenstepi tegevus on alates 2022. aastast süsinikuneutraalne. See ei ole lihtsalt eesmärk, vaid konkreetne kohustus, mis saavutatakse kasvuhoonegaaside heitkoguste süstemaatilise vältimise ja vähendamisega kõigis meie tegevustes.
2023: Greenstepi perereis oli taas võimalik
2023. aastal alustasime tegevust ka Oslos ning avasime uued kontorid erinevates Rootsi ja Soome linnades. Meie teenusteportfell sai uue täienduse meie automatiseerimise ja tehisintellekti teenuste näol.
Pärast koroonapandeemia leevenemist saime lõpuks ometi korraldada traditsioonilise Greenstepi ühisreisi. Septembris kogunesid meie töötajad kõikidest erinevatest Greenstepi riikidest nädalavahetuseks Levile, et veeta koos aega erinevate tegevuste keskel ja nautida Lapimaa kauneid sügismaastikke. Pärast pikka aega kestnud kaugtööd said mitmed kolleegid lõpuks üksteisega silmast silma kohtuda. Nädalavahetust kroonis vähipidu ja Greenstepi enda liikmetest koosneva bändi kontsert!
"Reisi üks parimaid hetki oli see, kui ettevõtte enda bänd esitas Coldplay Viva la Vidat ja kogu seltskond laulmisega ühines. Sel hetkel valitses uskumatu ühtekuuluvustunne!", meenutas üks Greenstepi töötaja.

2024: suured investeeringud infoturbesse ja tehnoloogiasse
2024. aasta oli täis julgeid hüppeid ja uusi vallutusi. Meie rahvusvaheline kasv jätkus kiires tempos, kui laiendasime oma tegevust Hollandisse ja Ühendkuningriiki. Samal ajal mitmekesistasime oma teenuseid veelgi – Salesforce'i partnerlusega saame pakkuda oma klientidele veelgi terviklikumaid tehnoloogilisi lahendusi ning käivitasime teenused ka avalikule sektorile.
Aprillis saime esimesena selles valdkonnas ISO/IEC 27001:2022 sertifikaadi, mis on osa meie valmisolekust pidevalt kasvavateks turvaohtudeks. Lisaks käivitasime turvalise kliendiportaali Greenstep Hub, mis lihtsustab koostööd ja toob meie teenustesse rohkem läbipaistvust.
Kogu selle kasvu ja arengu keskel oli meil aega ka koos tähistada! Sadade Greenstepi töötajatega kogunesime Turusse, et veeta unustamatu #GreenstepGoesTurku nädalavahetus, kus nautisime meeskonnavaimu, tsirkust ja Veneetsia pidustusi. Nädalavahetust kroonis meie enda bänd Green Beats, kes tõstis meeleolu lakke.
See aasta tõestas taas, et koos suudame kõike – ja teekond jätkub veelgi suuremate unistuste poole!

2025: Greenstep jätkab orgaanilist kasvu hea kasumlikkusega
Greenstepi lugu jätkub! Tänaseks töötab meil juba umbes 800 eksperti kuues erinevas riigis: Soomes, Rootsis, Norras, Eestis, Hollandis ja Ühendkuningriigis. Kasvame pidevalt ja kasumlikult ning teeme seda meie moodi – investeerides inimestesse. Värbame meeskonda aktiivselt uusi spetsialiste, et saaksime oma klientidele jätkuvalt pakkuda parimat võimalikku tuge. Koos enam kui 2000 kliendiga ei ole meie eesmärk mitte ainult kasv – toetame ettevõtteid edu saavutamisel, pakume uusi lahendusi ja loome jätkusuutlikumat ärimaastikku.
Teekond jätkub – koos edasi
Viimase viieteistkümne aasta jooksul on Greenstep kasvanud väikesest pereettevõttest rahvusvaheliseks ekspertorganisatsiooniks, kuid üks asi on jäänud samaks – usk koostöö jõusse. Tulevikku vaadates on meie suund selge. Jätkame kasvamist, uuenduslikkust ja heade teenuste ja toodete loomist koos oma klientide ning meeskonnaga. Täname kõiki, kes on olnud osa sellest teekonnast!
Avaldatud 31.03.2025