Merily Pärn, Pearaamatupidaja

Tallinna kontoris töötav Merily räägib, milline on pearaamatupidaja töö Greenstepis.

Mille põhjal otsustasid just Greenstepi tööle tulla?

Kõigepealt köitis mind Greenstepi töökuulutus, mulle tundus, et pearaamatupidaja töö hõlmab selles ettevõttes enamat - laiemat arusaamist finants-ja majandustegevusest. Sellel hetkel ma soovisin teha midagi erinevat võrreldes oma eelneva tööga. Olin meeldivalt üllatunud, et tööle saamise viimases etapis kohtub kandidaat ettevõtte omanikega, mis näitas, et omanikke huvitab, kes nende juures töötab.

Palun räägi natuke oma taustast, milline karjäär oli Sul enne Greenstepi tulekut?

Enne Greenstepi tulekut töötasin 15.aastat ühes teises raamatupidamisteenust pakkuvas ettevõttes. Sarnaselt Greenstepile on ka see pereettevõte, mille juured ulatuvad Soome, kuid ettevõte ise on rahvusvaheline. Alustasin oma tööelu teoreetiliste teadmistega ülikoolist, praktiline kogemus tuli aastate jooksul, tavaline oli igapäevane rahvusvaheline suhtlus. Olen lõpetanud Tallinna Tehnikaülikooli ärikorralduse õppesuunas - raamatupidamise erialal, mul on bakalaureuse kraad.

Merily Pärn pearaamatupidaja


Mis on Sinu praegused tööülesanded?

Minu tööülesandeks on klientide raamatupidamise teostamine pearaamatupidaja tasemel. See töö hõlmab lisaks raamatupidamise tööle ka palgaarvestust, maksuarvestust, statistikaaruannete tegemist, klientide konsulteerimist, valmisolekut õppida selgeks uusi raamatupidamisprogramme, mõnikord ka osalemist uute raamatupidamisprogrammide juurutamisel ja testimisel.

Milline näeb välja Sinu tavaline tööpäev?

Hommikul tööle tulles esimese asjana vaatan üle oma e-mailid. Panen nende järgi paika päevased prioriteedid ja jagan ära oma tööülesanded. Sisuliselt on iga päev erinev. Mõnikord läheb näiteks terve päev kliendi uue programmi testimise ja juurutamise peale.

Tänapäeva ühiskonnas tahavad kliendid küllaltki palju suhelda ning soovivad kiirelt tagasisidet saada. Greenstepis järgime põhimõtet, et kliendile vastatakse hiljemalt 24h jooksul, kuid tegelikult tahavad kliendid kiiremini vastuseid saada. Selle töö juures on oma kliendi tundmine äärmiselt oluline. Kliendi vajaduste ja ootustega tuleb kursis olla, et võimalikult kvaliteetset teenust pakkuda. Osade klientidega suhtlen igapäevaselt, kuid kõik nii tihedat kontakti ei soovi.

Milliseid võimalusi Greenstep kogenud raamatupidajale pakub?

Greenstepis on meeletult palju erinevaid arenguvõimalusi. Näiteks olen kolme aasta jooksul õppinud selgeks kolm uut raamatupidamisprogrammi ja osalenud nende programmide juurutamisel. See oli minu jaoks täiesti uus kogemus ja kolm uut programmi on ikka päris palju!

Lisaks on Greenstepis kõik töövahendid kaasaegsed ja tehnika on suurepärane. Siin pakutakse ka kodukontoris töötamise võimalust ning vajadusel saan oma töövahendid ja mitu kuvarit koju kaasa võtta. Meil on uus, ilus kontor, kus on tagatud ergonoomiline töökeskkond. Kontorist leiab reguleeritavad lauad, võimlemispallid ja trenažöörid.

Mis on kõige toredam asi Sinu töö juures?

Kõige toredam asi on siin kindlasti arenguvõimalus. Siin on tõesti võimalik igas suunas areneda ja ise aktiivsust üles näidates on võimalusi veelgi rohkem. Kui vajaduspõhist võimalust veel ei ole, siis see tekitatakse.

Ise soovisin Greenstepiga liitudes Soome maksuarvestuse ja raamatupidamise kohta rohkem teada saada. Soome ja Eesti on küllaltki sarnased, kuid maksundus ja raamatupidamine on siiski väga erinevad. Kuna olin teemadest huvitatud, osalesin Soome poole peetavatel koolitustel, kuigi otseselt ei olnud need meile kohustuslikud. Kuigi keeleliselt oli keeruline, sain koolitused läbitud! Lisaks sain Soome klientidega tegeleda ning nende ostuarveid käsitleda.

Mida sooviksid öelda neile, kes planeerivad Greenstepi kandideerida?

Greenstep sobib suurepäraselt neile, kellele meeldivad väljakutsed, iseseisev töölaad, rahvusvaheline suhtlus. Enamjaolt valmis juhiseid siin ei ole, vaid õpitakse ja arenetakse tööd tehes. Muretsemiseks siiski põhjust ei ole, sest ettevõtte sees aidatakse teineteist väga palju. Alati on olemas isik, kelle käest abi ja nõu küsida. Meil on olemas ka sisene tugisüsteem, kus saab kõikide kolleegidega jooksvalt suhelda, asukohast olenemata.

Mida Greenstepi meeskonda kuulumine Sinu jaoks tähendab?

Ma tunnen, et kuigi ametlikult on Eesti filiaal emaettevõttest eraldi, siis oleme siiski tähtis osa kogu kontsernist. Ühtekuuluvustunne on siin suur ning kuigi asume erinevates riikides, oleme siiski üks suur meeskond.

Meil on ka uus, varasemast suurem ja ilusam kontor. Kõik on tore!