Tehisaru ja automatiseerimine ei ole enam futuristlikud mõisted. Neist on saanud tänapäeva elu osa, mille abil saab kujundada tegevusvaldkondi ja muuta organisatsioonilisi meetmeid. Tehisaru ja automatiseerimise kaudu saavad organisatsioonid suurendada tõhusust, vähendada vigu ning parandada otsustusprotsessi. Selleks et need võimalused täielikult ära kasutada, on vaja korralikku ettevalmistust.
1. Tundke protsesse nagu oma viit sõrme
Enne kui võtate kasutusele uued tehnoloogialahendused, nagu tehisaru või automatiseerimine, tuleb saada ülevaade praegustest protsessidest ja neist aru saada. Tehke kindlaks korduvad ülesanded, ebatõhusused ja probleemkohad, mida saaks tehisaru või automatiseerimise abil parandada.
Ebatõhususte tuvastamise kaudu saate teha teadlikke otsuseid selle kohta, mida automatiseerimine kõige rohkem mõjutab, ja vältida aja või energia kulutamist vähem olulisele.
Võimalike kitsaskohtade tuvastamiseks tuleks luua ülevaade praegustest protsessidest. Selleks sobib suurepäraselt protsessikaeve. Kui olete protsessidest ülevaate saanud, tuvastage need ülesanded, mida olete seni teinud käsitsi ja mis võiksid seega automatiseerimisest kasu lõigata.
Vaadake, millised andmed on saadaval ja kuhu need on salvestatud. Hinnake teabe kvaliteeti ja kättesaadavust, sest tehisarust on kõige rohkem kasu siis, kui andmed on korralikult struktureeritud. Aga muretsemiseks pole põhjust, sest tehisaru suudab ka struktureerimata andmetega imesid teha. Igal juhul paneb ülevaade praegustest protsessidest aluse õnnestunud tehisaru- ja automatiseerimisstrateegiale.
2. Seadke selged eesmärgid, et maksimeerida investeeringu tasuvust (ROI)
Tehisaru kasutuselevõtust lihtsalt moe pärast ei piisa. Ettevõtted peavad määrama kindlaks konkreetsed eesmärgid ja soovitud tulemused, enne kui investeeringud end ära tasuma hakkavad.
Kas teie eesmärk on suurendada tootlikkust, vähendada kulusid või parandada kliendikogemust? Milliseid peamisi tulemusnäitajaid (KPI) kavatsete edukuse mõõtmiseks kasutada?
Selleks et teie pingutused teeniksid ettevõtte eesmärke, veenduge, et automatiseerimine oleks kooskõlas teie laiemate äristrateegiatega. Selged eesmärgid aitavad meeskondadel keskenduda ning tagavad, et tehisaru ja automatiseerimine loovad tõelisi väärtusi. Nii ei jää tehtavad ponnistused pelgalt kulukateks ja kasututeks katseteks.
3. Investeerige just teile sobivatesse tehnoloogiatesse
Kõik tehisaru- ja automatiseerimislahendused ei ole ühesugused. Õigete tööriistade valimine nõuab eelnevaid uuringuid ning sobitamist ärivajadustega.
Kui valite oma valdkonnale kohandatud tehisarupõhised tööriistad, ühtlustate protsesse ja soodustate majanduskasvu.
Olenevalt valdkonnast saate teha konkureerivast firmast erinevaid valikuid. Kui valite oma valdkonnale kohandatud tehisarupõhise tarkvara (nt tehisarupõhine finantsandmete analüüs või klienditeeninduse automatiseeritud juturobotid), hõlbustate skaleerimist.
Et teie elu oleks veelgi muretum, veenduge, et teie valitud tehnoloogia lõimuks sujuvalt olemasolevate süsteemidega. Vaba (ja turvalise) andmevoo tagamist eri süsteemide vahel võib võrrelda kohvimasina ja Wi-Fi täiusliku toimimise tagamisega esmaspäeva hommikul. See on sujuv, arukas ja stressivaba.
Õige tehnoloogia ei olene mitte ainult omadustest, vaid ka sobivusest. Kui teete tarku valikuid, tagate ettevõtte tõrgeteta kasvu. Vale valiku korral võite saada „lahenduse“, mis ei kõrvalda probleeme, vaid tekitab neid hoopis juurde.
4. Juhtige muutusi ja kaasake sellesse ka töötajad
Uute tehnoloogiate omaksvõtmise üks peamisi proovikive on muutuste haldamine. Töötajad peavad mõistma, kuidas automatiseerimine nende tööülesandeid mõjutab ja kuidas tehisaru abil tulemuslikult töötada.
Selgitage oma meeskonnale arusaadavalt automatiseerimise eeliseid. Pakkuge töötajatele koolitusprogramme tehisaru kasutamise kohta ning edendage nende kohanemisvõimet ja pidevat õpet.
Neile ettevõtetele, kus tehisaru on õnnestunult kasutusele võetud, on inimene sama oluline kui tehnoloogia. Tehnoloogia saab lihtsalt luua vajalikud tingimused, kuid tegeliku edu tagavad ikkagi inimesed. Andke neile vajalikud oskused, selgitage neile uuendusi (ei, tehisaru ei võta kõiki nende töökohti üle!) ja toetage mõtteviisi, mis näeb tehisaru pigem innustava tööriista kui ohuna.
Kaasake oma keskseid sidusrühmi ja muud personali kogu protsessi vältel – kui saadate neile pärast kasutuselevõttu üksnes e-kirja, ei pruugi nad asjast aru saada. Kaasake meeskonda juba algusest peale, nii on teil lihtsam vajalikke muudatusi ellu viia.
5. Alustage väikselt, laienege hiljem
Järkjärguline lähenemisviis võimaldab tehisarulahendusi katsetada, enne kui need täielikult kasutusele võtate.
Kõigepealt koguge andmed ühte kesksesse kohta. Alustage põhiteabest ja seejärel laiendage oma tegevust.
Alustage katseprojektidest väikse riskiga valdkondades. Koguge tagasisidet ja mõõtke tulemusi, lähtudes seatud eesmärkidest. Esiteks visualiseerige finantsandmeid selliste töövahenditega nagu Power BI. Kui olete oma finantsaruannetega rahul, võite lisaks integreerida teisi tahke, nagu personalijuhtimise andmed, palgateave jne, et saada personali puudutavaid ülevaateid ning luua mitmesuguseid tulevikustsenaariume ja -plaane.
Kasutage õpitut, et protsesse peenhäälestada, ja laiendage automatiseerimisalgatusi tervesse organisatsiooni.
Tasahaaval alustamine vähendab riski ja tagab sujuvama ülemineku tehisarupõhistele tegevusmudelitele.
6. Jälgige, optimeerige ja olge kursis
Tehisaru ja automatiseerimine arenevad kiiresti. Ettevõtted peavad pidevalt oma tulemuslikkust jälgima, uute edusammudega kohanema ja suundumustega kursis olema.
Veendumaks, et tehisarupõhised ja automatiseeritud protsessid on tõhusad ning täpsed, kontrollige neid korrapäraselt. Kasutage tulemusnäitajaid (KPI), et jälgida tulemuslikkust, tuvastada ebatõhusused ja peenhäälestada tööprotsesse andmepõhiste lähenemisviiside abil. Ärge piirduge pelgalt paigaldamise ja unustamisega; tehnoloogilisi edusamme tuleks oma äri vajaduste järgi pidevalt arendada.
Hoidke end kursis oma valdkonna suundumuste ja õigusnormide muutustega, et uusimaid arengusuundi ära kasutada ning nõuetega sammu pidada. Osalege tehnoloogiaplatvormidel, külastage valdkonnaga seotud üritusi ja tehke koostööd tehnoloogiapartneritega.
Uue tehnoloogia kasutuselevõtt ei ole kunagi vaid ühekordne ettevõtmine. See on nagu tipptasemel mootor – ilma regulaarse häälestamiseta ei saavuta kunagi maksimumjõudlust.
Pädeva partneri toel püsite alati õigel rajal.
Tehisaru ja automatiseerimise abil saab küll äritegevust muuta, kuid edu sõltub strateegilisest ettevalmistusest. Organisatsioonid võivad vallandada oma kogupotentsiaali järgmiselt:
- hinnates praegusi protsesse;
- püstitades selged eesmärgid;
- valides õige(d) tehnoloogia(d);
- arendades töötajate oskusi;
- alustades tasahaaval;
- olles paindlik ja kõigega kursis.
Greenstep pakub tehisaru- ja automatiseerimisteenuseid, et aidata teie äril tehnoloogiamaastikul navigeerida. Meil on suur andmeid armastav meeskond, kes soovib teid kõigis nimetatud etappides aidata. Oleme toeks teie praegusele meeskonnale või pakume ajutise eksperdina nõu sõltumatutes projektides või püsivamas rollis.
Võtke meiega julgelt ühendust, kui alustate oma teekonda tehnoloogia vallas. Oleme siin, et aidata!
Avaldatud 11.02.2025