6 sammu – kuidas valmistuda tehisintellekti ja automatiseerimise kasutamiseks

AI ja automatiseerimine ei ole enam futuristlikud mõisted. Nad on siin, kujundavad ümber tööstusharusid ja muudavad organisatsioonide toimimist. Tehisintellekti ja automatiseerimise abil saavad organisatsioonid suurendada oma tõhusust, vähendada vigu ja parandada otsuste tegemist. Nende täielikuks kasutamiseks on aga vaja head ettevalmistust.
1. Tunne protsesse nagu oma paremat kätt
Enne uute tehnoloogiliste lahenduste, näiteks tehisintellekti või automatiseerimise kasutuselevõttu on vaja kaardistada ja mõista praeguseid protsesse. Tuvastage korduvad ülesanded, ebaefektiivsus ja probleemsed valdkonnad, mida saaks tehisintellekti või automatiseerimise abil parandada.
Tuvastades ebaefektiivsuse, saate teha teadlikke otsuseid selle kohta, kus automatiseerimisel on kõige suurem mõju, raiskamata aega või energiat vähem olulistele asjadele.
Võimalike kitsaskohtade leidmiseks tuleks kaardistada praegused protsessid. Üks suurepärane viis selleks on protsessikaeve (process mining). Kui olete protsessid kaardistanud, tehke kindlaks ülesanded, mis nõuavad manuaalset sisestamist ja võiksid seetõttu automatiseerimisest kasu saada.
Selgitage välja, millised andmed on saadaval ja kus neid talletatakse. Hinnake andmete kvaliteeti ja kättesaadavust, sest hästi struktueeritud andmete abil areneb ka tehisintellekt. Kuid ärge muretsege, isegi struktureerimata andmetega, nagu tekstifailid, võib tehisintellekt teha imesid! Igal juhul paneb teie praeguste protsesside põhjalik hindamine aluse edukale tehisintellekti ja automatiseerimise strateegiale.
2. Seadke selged eesmärgid investeeringu tasuvuse maksimeerimiseks
Tehisintellekti kasutuselevõtust trendi pärast ei piisa. Ettevõtted peavad määratlema konkreetsed eesmärgid ja soovitud tulemused, enne kui nad saavad hakata nägema oma investeeringu tasuvust.
Kas teie eesmärk on parandada tootlikkust, vähendada kulusid või parandada kliendikogemust? Milliseid tulemuslikkuse põhinäitajaid (KPI-sid) kasutate edu mõõtmiseks?
Veenduge, et automatiseerimine oleks kooskõlas laiemate äristrateegiatega, et tehtavad jõupingutused teeniksid teie ärieesmärke. Selged eesmärgid aitavad meeskondadel keskenduda ja tagada, et tehisintellekt ja automatiseerimine pakuvad tõelist väärtust, mitte lihtsalt kalliid eksperimente, millest keegi tegelikult kasu ei saa.
3. Investeerige teile sobivatesse tehnoloogiatesse
Kõik tehisintellekti ja automatiseerimise lahendused ei ole ühesugused. Õigete tööriistade valimine nõuab uurimistööd ja vastavusse viimist ettevõtte vajadustega.
Valides teie tööstusharule kohandatud tehisintellektil põhinevad tööriistad, saate lihtsustada protsesse ja edendada kasvu.
Sõltuvalt teie tööstusharust võite teha erinevaid valikuid kui näiteks naaberettevõte. Kui valite tehisintellektipõhise tarkvara, mis on kohandatud teie tööstusharule (nt tehisintellektipõhine analüüs finantsvaldkonnas või automatiseeritud juturobotid klienditeeninduses), siis teete skaleerimise lihtsamaks.
Et muuta oma elu veelgi muretumaks, veenduge, et valitud tehnoloogia integreerub sujuvalt teie olemasolevate süsteemidega. Andmete vaba (ja turvaline) liikumine eri süsteemide vahel on nagu tagamine, et teie kohvimasin ja Wi-Fi toimiksid esmaspäeva hommikul ideaalselt. See on sujuv, nutikas ja stressivaba.
Õige tehnoloogia ei ole ainult funktsioonide, vaid ka sobivuse küsimus. Valige targalt ja suunate oma ettevõtte sujuvale kasvule. Valige kehvasti ja võite lõpuks jõuda "lahenduseni", mis tekitab rohkem probleeme kui neid lahendab.
4. Muutuste juhtimine ja töötajate kaasamine
Üks suurimaid väljakutseid uute tehnoloogiate kasutuselevõtul on muudatuste juhtimine. Töötajad peavad mõistma, kuidas automatiseerimine mõjutab nende rolli ja kuidas nad saavad tehisintellekti kõrval töötada ja sellest kasu saada.
Rääkige oma meeskonnaga selgelt automatiseerimise eelistest. Pakkuge koolitusprogramme, et arendada töötajate pädevusi tehisintellektiga seotud oskuste alal ning edendada kohanemisvõimet ja pidevat õppimist.
Ettevõtted, kes integreerivad tehisintellekti edukalt, seavad prioriteediks nii inimesed kui ka tehnoloogia. Tehnoloogia võib teid viia vaid teatud kaugusteni – inimesed on tõeline edu võti. Varustage nad õigete oskustega, tehke head selgitustööd (ei, tehisintellekt ei võta kõiki meie töökohti!) ja edendage mõtteviisi, mis näeb tehisintellekti inspireeriva tööriistana, mitte ohuna.
Veenduge, et kaasate oma peamised sidusrühmad ja teised töötajad kogu protsessi – ärge oodake, et töötajad mõistaksid protsessi täielikult, kui saadate neile alles pärast tehnoloogia rakendamist vaid e-kirja. Kui teie meeskond on algusest peale kaasatud, on muudatused palju lihtsamini teostatavad.
5. Alustage väikselt, laienege hiljem
Etapiviisiline lähenemisviis võimaldab tehisintellekti lahendusi enne täielikku kasutuselevõttu katsetada.
Alustuseks koguge oma andmed tsentraliseeritud asukohta. Alustage põhiliste tegevusandmetega ja laiendage sealt juba edasi.
Alustage pilootprojektidega madala riskiga piirkondades. Koguge tagasisidet ja mõõtke tulemusi vastavalt eesmärkidele. Näiteks alustage oma finantsandmete visualiseerimist selliste tööriistadega nagu Power BI. Kui olete finantsaruandlusega rahul, saate integratsioonide kaudu lisada muid dimensioone, nagu näiteks personaliandmed, palgaandmed jne, et saada ülevaade oma töötajatest ning luua erinevaid tulevikustsenaariume ja -plaane.
Kasutage õpitut protsesside viimistlemiseks ja automatiseerimisalgatuste laiendamiseks kogu organisatsioonis.
Väikeselt alustamine vähendab riski ja tagab sujuvama ülemineku tehisintellektil põhinevatele tegevusmudelitele.
6. Jälgige, optimeerige ja olge kursis
Tehisintellekt ja automatiseerimine arenevad kiiresti. Ettevõtted peavad pidevalt jälgima tulemuslikkust ja kohanema uute edusammudega, et hoida end ajakohasena.
Vaadake regulaarselt üle tehisintellektil põhinevad ja automatiseeritud protsessid, et tagada nende tõhusus ja täpsus. Kasutage tulemuslikkuse põhinäitajaid (KPI-sid), et jälgida tulemuslikkust, tuvastada ebaefektiivsust ja häälestada töövooge andmepõhiste arusaamade abil. Ärge lihtsalt installige ja unustage; tehnoloogilised edusammud peaksid arenema koos teie ärivajadustega.
Olge kursis valdkonna suundumuste ja regulatiivsete muudatustega, et kasutada ära uusimaid arenguid ja olla kursis nõuetega. Olge osa tehnoloogiakogukondadest ja valdkonna üritustest ning tehke koostööd tehnoloogiapartneritega.
Uue tehnoloogia kasutuselevõtt ei ole kunagi ainult ühekordne tegevus. See on nagu tipptasemel mootor – ilma regulaarse reguleerimiseta ei saavuta see maksimaalset efektiivsust.
Alustate oma teekonda õigel jalal pädeva partneri toel
Tehisintellektil ja automatiseerimisel on võime äri muuta, kuid edu sõltub strateegilisest ettevalmistusest Organisatsioonid saavad kogu potentsiaali ära kasutada:
- Olemasolevate protsesside hindamine
- Selgete eesmärkide seadmine
- Õige(te) tehnoloogia(te) valimine
- Töötajate oskuste arendamine
- Väikselt alustamine
- Paindlikuks ja ajakohaseks jäämine
Greenstep pakub tehisintellekti ja automatiseerimise teenuseid, mis aitavad teie ettevõttel tehnoloogilisel maastikul orienteeruda. Meil on suur, andmeid armastav meeskond, kes soovib teid igal sammul aidata. Saame pakkuda tuge, toetades teie olemasolevat meeskonda või tegutsedes ajutiste ekspertidena iseseisvates projektides või püsivas rollis.
Võtke julgelt ühendust, kui olete alustamas tehnoloogilist teekonda. Me oleme siin, et aidata!
Avaldatud 11.02.2025